JPK FAQ: Różnice pomiędzy wersjami

Z Baza wiedzy Sokaris
m
Znacznik: edytor kodu źródłowego 2017
m
Znacznik: edytor kodu źródłowego 2017
Linia 5: Linia 5:
 
* Ministerstwo odrzuca mój plik ze [[#topicStatus 419|statusem 419 (weryfikacja negatywna)]]
 
* Ministerstwo odrzuca mój plik ze [[#topicStatus 419|statusem 419 (weryfikacja negatywna)]]
 
* W zeszłym miesiącu miałem nadwyżkę podatku. W tym miesiącu nie pojawiła się ona w [[#topicKolumna K_39|kolumnie K_39]]
 
* W zeszłym miesiącu miałem nadwyżkę podatku. W tym miesiącu nie pojawiła się ona w [[#topicKolumna K_39|kolumnie K_39]]
 
  
 
== <span style="color:#4f81bd;">Kolumna K_12</span> ==
 
== <span style="color:#4f81bd;">Kolumna K_12</span> ==
Linia 28: Linia 27:
  
 
Komunikat mówi o "niezgodności z danymi w zeznaniu" - w niektórych przypadkach może okazać się konieczny kontakt z US w celu wyjaśnienia niezgodności.
 
Komunikat mówi o "niezgodności z danymi w zeznaniu" - w niektórych przypadkach może okazać się konieczny kontakt z US w celu wyjaśnienia niezgodności.
 
  
 
== <span style="color:#4f81bd;">Kolumna K_39</span> ==
 
== <span style="color:#4f81bd;">Kolumna K_39</span> ==

Wersja z 09:11, 7 paź 2021

Najczęstsze pytania związane z JPK, ich przygotowaniem, wysyłką i problemami które można napotkać

Użytkownicy naszych programów miewają problemy i wątpliwości związane z JPK. Najczęściej pojawiają się takie pytania:

Kolumna K_12

P: Kwota faktury nie pojawia się w kolumnie 12

O: Aby kwota pojawiła się w kolumnie K_12 należy upewnić się, że:

  • Kontrahent w fakturze jest kontrahentem z UE (w kartotece towarów kraj tego kontrahenta jest ustawiony na przykład na Niemcy)
  • Stawką VAT towaru jest NP (nie podlega)
  • W karcie towaru, na zakładce JPK i VAT, zaznaczone jest pole Pozycja jest świadczeniem usług, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy

więcej o kolumnie 12 można przeczytać na przykład tutaj: https://accace.pl/rodzaj-uslug-wyszczegolnionych-w-pozycji-12-deklaracji-vat-7/

Status 419

P: Po przesłaniu JPK V7M nie otrzymuję UPO, po sprawdzeniu statusu na portal mf.gov.pl widzę komunikat "Weryfikacja negatywna - błąd w danych autoryzujących. Dane niezgodne z danymi w zeznaniu. (419)"

O: Taka sytuacja występuje najczęściej przy podpisywaniu wysyłki kwotą przychodu z zeszłego roku, jeśli dane podane w formularzu są niezgodne z danymi które ma Urząd Skarbowy. Najczęstsze pomyłki to:

  • Podanie numeru PESEL zamiast NIP,
  • Literówka w imieniu/nazwisku,
  • Pojedyncze imię zamiast podwójnego,
  • Kwota przychodu podana w pełnych złotych zamiast z dokładnością do groszy,
  • Nazwisko dwuczłonowe podane ze spacją zamiast myślnikiem albo odwrotnie.

Komunikat mówi o "niezgodności z danymi w zeznaniu" - w niektórych przypadkach może okazać się konieczny kontakt z US w celu wyjaśnienia niezgodności.

Kolumna K_39

P: W styczniu powinna być dopisana nadwyżka za grudzień. W grudniu nadwyżka 133 zł. Na deklaracji styczniowej kwota ta nie jest uwzględniana.

O: Pole P_39 (Wysokość nadwyżki podatku naliczonego nad należnym z poprzedniej deklaracji) wpisuje Pan we własnym zakresie w części deklaracyjnej. W przypadku stycznia wpisuje Pan tam 133 zł nadwyżki grudniowej.


Aby wysłać plik JPK bez pośrednictwa programu, dowiedzieć się dokładnie jaki jest problem z plikiem, sprawdzić status wysyłki na podstawie numeru UPO itd można użyć bezpłatnych narzędzi udostępnianych przez Ministerstwo Finansów: https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/jpk-vat-z-deklaracja/bezplatne-narzedzia/