Sapio - inny adres wysyłki

Z Baza wiedzy Sokaris

Każdy kontrahent, oprócz adresu siedziby, może mieć wpisane dowolną ilość adresów wysyłkowych.


Definiowanie adresów wysyłki

Aby zdefiniować adres wysyłki należy:

  1. Wejść do kartoteki kontrahentów, odnaleźć kontrahenta i wyedytować go
  2. Z listy po lewej wybrać opcję adresy wysyłki, pojawi się lista adresów wysyłkowych
  3. Używając przycisków "Dodaj", "Usuń" i "Edytuj" wprowadzić wszystkie adresy wysyłki których kontrahent używa
  4. Adresu siedziby wprowadzać nie trzeba, gdy chcemy coś wysłać do siedziby, po prostu nie używamy adresu wysyłki

Gdy adres wysyłki używany jest stale

Jeśli jakiś adres wysyłki jest używany bardzo często, na przykład firma ma siedzibę poza granicami a w Polsce jest jej oddział, do którego wysyłamy towar czy faktury - można ten adres wysyłki ustawić jako domyślny. Należy go wybrać i nacisnąć przycisk "Ustaw jako domyślny". Adres wysyłki zostanie podświetlony na czerwono i od tego momentu w każdym dokumencie typu faktura sprzedaży ten adres będzie używany domyślnie

Gdy adres wysyłki przestaje być używany

Gdy sytuacja zmieni się i najczęstszym adresem wysyłki z powrotem staje się adres siedziby, a wcześniej jakiś adres wysyłki uczyniliśmy domyślnym, to wystarczy wybrać ten adres (zaznaczony na czerwono). Przycisk "Ustaw jako domyślny" zmieni się na "Bez domyślnego adresu". Użycie go spowoduje, że w dokumentach adres wysyłki przestanie być domyślnie wybierany


Używanie adresu wysyłki

Każdy dokument posiada w sekcji wyboru kontrahenta dwie zakładki: "Odbiorca" i "Adres wysyłki". Przechodząc na zakładkę "Adres wysyłki" możemy wybrać adres wysyłki (w momencie wyboru można też dopisać nowy adres) lub zrezygnować z użycia adresu.

Gdy kontrahentowi wybrano adres wysyłki, to zakładka zmienia kolor na niebieski.

Jeśli kontrahent posiada domyślny adres wysyłki, to zostanie on użyty automatycznie w nowych dokumentach wystawianych temu kontrahentowi.


Drukowanie adresu wysyłki na dokumencie

Aby wydrukować na fakturze, zamówieniu czy dokumencie WZ adres wysyłki należy:

  1. Wyedytować interesujący nas dokument (Konfiguracja->Szablon wydruku dokumentu), koniecznie pamiętając o tym, aby po skończonej edycji zapisać go pod własną nazwą, typu "WZ moja" czy "Faktura z adresem wysyłki". Zapobiegnie to utracie dokumentu przy aktualizacji programu.
  2. Na szablonie umieścić potrzebne zmienne z poniższej listy:
  • [Adres wysyłki - nazwa]
  • [Adres wysyłki - ulica]
  • [Adres wysyłki - kod]
  • [Adres wysyłki - poczta]


Kontrahentowi zmienił się adres siedziby